semester

hej världen!
nu är jag som sagt hemma från min långsemester, som ble längre än väntat eftersom
jag förljde med mina kusiner på deras semester till skåne.
jag är för lat för att skriva allt, &ni orkar knappast läsa, för det skulle bli för långt,
så här kommer bilderna!
det blev inte många bilder första dagarna, men hur kul är det att se en massa bil bilder?

lovisa&johannes hade sommarjobb på ett café, lovisa stod i kassan&var i köket
medans johannes målade. i själva caféet var det en jättefin trädgård som jag bombade
med fotoblixtar.





maten från när jag&lovisa gick på stan i västerås, mumsigt!

efter middagen gick vi&såg MammaMia, den var jättebra!
kanske inte en film man vill se mer än 2-3 ggr, men SE DEN!

dagen efter gick jag, fanny&mamma på stan i stockholm.
vi gick lite snabbt runt på NK&tittade, hur kul som helst, men lite för dyrt!

haha, jag är vääldigt stolt över att ha varit inne&titta på en DKNY affär!

dagen efter for vi med en båt till Birka (ni vet, vikingarnas typ huvudstad)
det blåste supermycket uppe på berget, men det var jättemysigt!



btw, när vi for hem stannade vi&badade på nått ställer,
&när johannes hade badat klart&kom springandes så lyckades
han trampa in lovisas sticknål i foten, så han fick värsta jacket!

jag följde kusinerna vidare till skåne dagen efter.
vi stannade&åt i Gränna, &efter maten gick vi&tittade när dom gjorde polkagrisar.
typ häftigt, sen köpte jag en med tuttifruttismak, god!

nästa dag for vi till ett ställe som heter Kullaberg, när vi hade gott omkring ett tag
&tittat hittade vi ett fik som vi stannade på.
jag åt en JÄTTEGOD mandelpaj&hemmagjord jordgubbssaft. hur gott som helst!

nästa dag for vi till ett stortstort berg som kallas nått med hatten,
trollhatten? stormhatten? kommer inte ihåg.
det var jättehögt&superfint!



vi fortsatte vidare till Simrishamn&Backafestivalen.
det var folkmusik från hela världen, jättehäftigt!
vi åt en massagod mat&dansade hela natten lång.

en av dom bästa var AllaFagra, har du chansen - så far&lyssna!

HANNA BLOMMA Kuddfodral
dagen efter var sovadag, så vi sov länge&satt bara&latade oss
i Lena&Parvis växthus.
btw, vi bodde hos Lena&Parvis i en gammal herrgård, vi fick hela övervåningen!

dagen efter for vi till Danmark med färjan, bara en endagstur.
först var vi i en gammalkyrka, jättesöt.

hur gulligt som helst, eller hur?

vi åt lite lunch&gick runt på¨stan.
sen gick vi till "den schysta stenvillan man ser"
även kallat Helsingörs slott.



SÅKLART, så åt vi danska wiernerbröd.
mumsigt, men jag kom på lite för sent att jag skulle fota.

färjan tillbaka.

jag&lovisa stod&posade lite=)

resten av tiden var vi hos deras kusiner&kompisar, &igårkväll
kom vi hem. sent på natten.
klockan 15.35 gick flyget från Arlanda hem till Skellefteå.

gissa om jag var nervös?
det var första gånge jag flög själv, det var ju


Kommentarer

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0