jag klarade det!

hej världen!
jag tog ett glas varm choklad. bara för att visa
att jag kan. både för mej själv&för mamma,
att jag har tagit ett stort kliv bort från anorexin&allt nyttigt.
eller inte allt, men att jag inte kan dricka choklad.
fast jag drack det typ veckan innan jag blev inlagd, jag hade
så svårt att säga nej till mormor&farmor. om jag inte hade
bott hos dom i slutet hade jag nog blivit inlagd en månad
tidigare.
nog för att jag behövde lite peppning av min "biokompis",
som jag smsar med hela tiden. det är jätteskönt att alltid veta
att hon sitter där hemma hos henne, &om jag har ångest
är hon verkligen superbra på att peppa&få bort den!
haha, när jag var hos skolkuratorn så berättade jag att hon är jättebra
att prata med, &då skrev hon henne på papperet med folk som
betyder mycket för mej. &det är ju sant.

fast jag fick inte så jättejätte mycket ångest.
bara lite. men idag fixade jag att få bort den.
andas lugnt, tänk antigen igenom det riktigt ordentligt eller
tänk på något annat. räknade andetagen.
ett in, ett ut, två in, två ut, tre in, tre ut. osv osv

bullarna ska jag&fanny baka efter middagen, eftersom vi hade
glömt att köpa saffran. det viktigaste.
emmy ska kanske oxå hjälpa till om hon hinner hit innan
vi är klara.
vad har du gjort idag?
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag gillar bilden :)

2008-11-28 @ 18:29:10

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0