och här kommer all ångest på en och samma gång...

hej världen!
jag vägrade fara på bup (förlåt sara att jag bara stack!)
så mamma&pappa fick lyfta mej till bilen.
när vi satt i väntrummet gick det förbi en tjej som jag tror oxå
har en ätstörning, hon hade verkligen trådsmala ben!
först tyckte jag synd om henne, sen så blev jag lite
avundsjuk för att hon får bestämma hur mycket hon vill äta...
väl där inne i rummet stod jag mest&grät, nog för
att jag inte tror dom pratade så mycket eller länge men.
sen gick jag iväg med doktorn till undersökningsrummet,
innan jag hade gjort helt klart för dom att
jag inte ville vara där!
först ville jag inte väga mej, jag stod&grät &så.
tillslut gick jag med på en deal, om jag vägde mej
&hon höll för hur mycket jag vägde så skulle hon bara säga
till monica vad det stod på vågen. ingen annan!
nu hoppas jag bara att hon höll det, jag har ju som erfarenhet
av att dom på bup inte brukar hålla saker för sej själva.
det hände en ganska läskig sak när hon skulle titta
om jag hade bra blodcirkulation, mina händer var varma!
det har dom inte varit på jättelänge, jag fryser mest om dom.
varför vet jag inte, eftersom jag har ju bra värden&så...
väl hemma&dax för dryck så kom värsta ångestattacken,
nog för att jag hade haft jättemycket ångest redan när vi for
till bup, men nu var det så att det kröp i kroppen&det kändes
som om hjärnan skulle sprängas. inte blev det bättre av att mamma
sitter där bredvid&säger, andas moa, andas. vad tror hon inte att jag gör?
jag tog en alvedon för att det skulle försvinna, jag tror inte det
var därför den försvann, men det lugnade mej lite.
efter att jag hade druckit försökte jag verkligen läsa min bok,
det gick halvbra. jag kunde andas som vanligt&så, men inte koncentrera
mej på boken.

den här ångesattacken tror jag var den värsta, nu visste jag inte
vem jag kunde prata med. mest av allt ville jag bara tillbaka
till avdelningen&prata med eva. men det går ju inte.
jag kom föresten på mej själv med att gilla hon doktorn,
dom andra är bara dum i huvudet!!
&så tror jag att all ångest jag inte har haft sen typ förra veckan har
samlats på lager&allt bara rann ut samtidigt!

när vi var i gällivare, båda gångerna, då var det lätt
att äta. jag önskar bara att det blev så igen!
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: sara

Moa! Lyssna nu! Det kommer bli bra! Det kanske inte är enkelt, troligtvis är det svårt! Men det kommer att gå! För du kommer bli bra! Hur lång tid det än tar ska jag troget vänta på dej! Jag ska försöka att stötat dej! Jag kommer gråta och skratta med dej! Jag kommer alltid finnas för dej! Hur lång tid det än tar! Det kommer inte att vara bortkastad tid - För du kommer att bli bra!

2008-11-19 @ 15:53:49
URL: http://juuuuul.blogg.se/
Postat av: Jenny

Moa, Allt kommer bli bra, Jag säger precis som Sara säger!, Du kommer klara dej! <3 Jag kommer finnas vid din sida & stötta dej, & hjälpa dej med allt vännen min (L)

btw.. Även skratta med dej (L) <3

2008-11-19 @ 16:20:23
URL: http://jennyaaa.blogg.se/
Postat av: jonna

om det är maria du har som läkare så är hon jättebra, verkligen.



och allt kommer ordna sig, du måste låta det ta tid för det är ingen sjukdom som går över på en dag. du kan ju se på ätstörningen som en fiende. försök måla upp en äcklig bild på en häxa som sitter i din mage, och för att häxan ska försvinna måste du mosa henne med maten, det är enda sättet att få henne att dö - att äta.



hon kommer finnas kvar ett tag, men hon blir svagare och svagare och till sist är hon helt borta!



Jag hejar fortfarande på dig, jag vet att du kan vinna över den elaka äckliga häxan i din mage som bara vill dig ont.



KRAMAR!!!

2008-11-19 @ 19:20:35
Postat av: Roxanne

Hej!

Hittade din blogg o har läst igenom en del. Det berör mig väldigt mycket ska du veta. Känner igen mig i mycket. Låg själv inne på bup för x antal år sedan. Det jag känner igen mycket i detta inlägg är det med att inte lita på personalen, att de säger saker vidare fast man sagt till dem att inte göra det. Jag kan fortfarande bli arg o ledsen när jag tänker tillbaka på tiden då jag låg inne o hur man blev bemött.



Håller tummarna för dig o ditt tillfrisknande!

Jag återkommer hit fler gånger.



Hejhej!

2008-11-20 @ 23:31:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26686/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0