måndag

hej världen!
guud vad kul det var att rida!
jag har inte ridit på en massa år (för det räknas inte att rida typ en gång på
silver&typ två gånger på två hästars som står i morfars brorsas stall)
men endå så gick det jättebra, kan bero på att jag fick en häst, helge heter han
&han var typ radiostyrd, sa man trav så travade han, sa man galopp så galoperade han osv...
vi var ute i skogen&red, först (jag erkänner) var jag lite rädd att jag typ skulle flyga av,
spec när hon sa att vi skulle trava, &jag bara satt&studsade
sen kom mina ridreflexer igång &jag lyckades komma in i rätt takt,
1, 2, 1, 2, 1, 2 osv...
men när hon sa galopp, då blev jag skit skraj, jag har inte galopperat så mkt alls,
men det gick ganska bra, okej jag kom aldrig in i gunget, så jag satt&skumpade
hela tiden, men det var okej.
jag vill börja rida igen!
vi kom tillbaka typ kl. 5, så jag fick sonda lite senare...
sondningen gick jättedåligt, det blir så himla jobbigt när jag måste sitta&se på
när mamma sondar, usch&fy!
men på vilan blev det jätte jobbigt, det går inte att förklara nu i efterhand,
men precis när det händer känns det solklart varför jag skriker &gråter osv...
efter duschen&så, typ klockan åtta (när jag igentligen ar kvällsfika)
satt jag &pratade med eva lite grann, hon är verkligen jättesnäll!
eller ja, dom flesta här är ju snälla=)
vad har du gjort ikväll?
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skrattar alltid när jag läser 1,2,1,2, ;P

2008-12-15 @ 17:48:56

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0