slanglös

hej världen!
slanglös!
sondfri!
äntligen!
eller?
jag trivdes ju med sonden, jag hade ju hunnit vänja mej.
igår när jag duschade&skulle torka mej trodde jag att jag hade
tappat sonden när jag inte kände den på kinden.
men usch vad äckligt det var att dra ut den, ni kan ju tänka
er själva att dra ut typ en lång snorgrej
ur näsan, fast den här går enda ner i magen. (bra jämförelse?)
&nären kom förbi i munnen började det smaka sondmat, usch&blä!
(jag har faktist smakat, jag hade dragit i sonden så den var i munnen&mamma
bara fortsatte sonda, så jag fick allt i munnen!)
det kändes som den aldrig blev slut, det tog evigheter!

jaja, hur hare gott med maten då?
frukosten (tkr jag) gick bra, en paprika bit, en liten tugga av mackan,
lite jucie&lite fil&flingor. inte 50% men iaf nånting, tidigare har jag ju
knappt sett på den!
fast när jag skulle ta medicinen, dom har höjt min ångestdämpande tablett till
en hel ist för en halv, jag vägrade ta den.
men lactulosen (laxeringsmedel) drack jag, ganska knäpp smak, &äcklig!
jag ahde blandat den med vatten, så först smakade det som socker&vatten
sen som massa sirap&vatten, usch! (haha, det låter som nånting marika&thilda
skulle kunna pröva, fast inte medicin, utan riktig sirap!)
klockan halv10 är det förmiddagsfika, 2glas dryck, jag drack
ett glas - körsbärssaft.
sen vare skola, men jag hade verkligen ingen lust, jag ville hellre
ligga kvar på avdelningen. men endå lyckades jag ta mej igenom ett kapitel
i matten. så fort vi var tillbaka var det lunch,
typ kycklingwok, ris, sallad&en typ tzatsikiliknande sås med lime i, &utan gurka.
den åt jag lite mer av, faktist jättegod!

fortsätt heja på mej&mitt "mission x"
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: op (=

HEJA HEJA HEJA !

va bra att det går framåt !, =)

händer ikv ? (=

2008-10-16 @ 14:55:43
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Linnea

jag hejar på!:D

2008-10-16 @ 15:42:39
URL: http://palmqvisten.blogg.se/
Postat av: sigrid

måste ändå vara skönt att slippa ha en slang i näsan, eller? Hoppas att det funkar med maten nu. Jag håller alla tummar för dig!

2008-10-18 @ 18:30:05

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0