2008

hej världen!
januari:
redan i januari började med lite ångesttankar&så.
eller kanske inte ångest, men jag avstod gärna godsaker.
jag blev av med den hatade tandställningen
i början av januri. nu har jag den bara på natten.
silver dog, sara&linas sköthäst.
(kommer inte ihåg mke, skaffade ju bloggen i mars)

februari: jag blev tokkär i björn gustafsson, började nörda
youtubeklipp på han osv.
min gammelmorfar konrad dog. tänkte väldigt mycket på döden
då. är fortfarande väldigt rädd för döden.
(undra hur jag då kunde svälta mej själv? folk dör ju av det!)

marsförsökte sluta med godis&sånt, för att gå ner lite grann.
jag gick ner lite&började om att äta sånt. det var inte då det började.
 vi for våran familj&emmys familj till mette i gällivare,
där lärde sej småsyskonen, mamma&pappa sej att
åka slalom!
startade bloggen!
första fotbollsträningen, blev inte så många i sommar =S

april: tror jag började äta mindre någon gång i april.
inte mycket, &inte medvetet, men jag gjorde det.
&jag hatar mej själv för det!
jag började iaf att baka väldigt väldigt mycket, fick tom bakförbud=O
badade isvak, svinkallt! &jag kunde visa mej i kläder fastklistrade runt kroppen,
 utan att tänka på det!
vi hade övernattning med dansen, jag&lillasyster hade med oss nyttigt godis =S
i matsalen på lunchen tjatade dom väldigt mycket på mej om maten,
blev väldigt sur. nästan varje dag, även om jag skrattade bort det.
andra gällivareresan med bara emmy, sen kom sofia oxå=)
där mådde jag riktigt bra! kunde äta både muffins, jordnötssmör&allt möjligt!

maj: på valborgs åt jag verkligen jättemycket! men jag kommer ihåg att
dagen efter hade jag endå gått ner lite grann.
vi for till umeå med dansen, hade smör på mackorna. fast åt
inte så mycket. trodde jag var sjuk en dag, tror nu att det bara var lågt
blodtryck. frös väldigt mycket när dom andra började gå omkring
i lättare kläder började jag ta på mej tjockare.
kattungarna föddes!
jag&marika for till umeå igen&spelade piano.

juni: kompisarna gick till skolkuratorn&mamma ringde skolsköterskan,
hade fallit väldigt mycket i vikt då.
jag kom på att morötter är nyttiga&började äta väldigt mycket,
men slutade när jag inte fick äta det istället för middag.
jag, fanny&emmy var i Byske&jag åt jättemycket, men som vanligt
efter att jag hade ätit mycket gick jag ner. förstår fortfarande inte varför.
Burvik med klassen, åt ovanligt mycket.
fast jag frös oändligt mycket!
skolavslutning! gillade det inte, då skulle jag var tvungen att
äta alla mål.
började gå på BUP. hatade det redan från början!
vi for till Piteå med emmys familj, jag fick inte bada för att jag inte hade
ätit tillräckligt. blev jättesur&sprang omkring på campingen.

juli: jag pratade mycket med emmys mamma sofia,
inte om mat&så.
använde långkalsonger några gånger i juli.=S
vi for på semester till Grillby, hatade att inte kunna väga mej!
lyckades skippa frukosten ganska ofta, &åt ofta sallad till
middag. följde sen med dom till Skåne, eftersom jag, mamma&pappa
bråkade så mycket. åt ganska bra då.
dagen efter att jag kom hem hade jag världens största bråk
med mamma&pappa, jag ville INTE på BUP!
har inte pratat med dom sen dess...
började bo hos mormor&farmor.

augusti: pappa fyllde 40. jag var på hans fest, fast jag inte ville.
sara, lina&agnes kom&jag bodde hemma en helg. kunde äta
som vanligt då, eller åt iaf en hel macka med smör på!
fick träningsförbud, men följde endå med på en endags cup.
där vi spelade mot lisa . häftigt va?
började om skolan. var glad. gladare än på länge!
fick ju träffa kompisar (dom ringde inte så ofta i slutet på somarn)
21 augusti, inläggning på BUP i Umeå.
(läs tidigare inlägg för mer info (A) )
satte sond.
lisa kom till avdelningen.

september: felicia kom till avdelningen.
började blogga om anorexin på min första
lägenhetsvecka.

oktober: fyllde 14. kusinerna, kompisarna&emmy kom&hälsade på.
drog sonden. satte tillbaka den.
lisa blev utskriven.

november: började på matprogrammet. utskriven.
drog sonden.
började gå på BUP igen.

resten får ni läsa själva, orkar inte skriva mer nu!
2008 har varit ett väldigt händelserikt år för mej. jag har gått från
frisk till sjuk till på väg tillbaka.
helt ärligt, så mår jag depp nu. hatar att tänka tillbaka.
xoxo, M




Kommentarer
Postat av: Jenny

De hann hända ganska mycket på ett år! :/

Både bra, & lite mindre bra.

2009-01-02 @ 23:59:44
URL: http://jennyaaa.blogg.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0