hjärnceller

hej världen!
hade en riktigt "djup" tanke,
när man svälter borde man ju tappa hjärnceller?
visst är det så?
&då typ åsch, jag vet inte. tänkte nyss en djup tanke
om det där med hjärnceller, men jag antar att eftersom (om)
mina hjärnceller är borta, en del av dom, så lyckades inte hjärnan
hålla kvar den (A)

har läst lite anorexiabloggar, & i varenda en, som träffar bup
eller liknande så säger dom till den personen:
- du är ju en smart tjej/kille, varför började du?
så det är bara smarta som får anorexi? eller är det bara något
dom säger för att typ jämna ut allt det dumma dom säger.
eller som anorektiker tar hårt, som tex,
- du har väldigt låg puls, men inte tillräckligt låg för inläggning
i
anorektikers öron betyder det ungefär:
- du har för hög tjock, alltså, du är fet!
ungefär så. även jag tänkte så för bara några månader sen.
nu är jag istället glad för att jag slipper den hatade blodtrycksgrejen
sokm gör att det pirrar i hela kroppen& tar så ont, så ont!

nu är jag riktigt, riktigt glad!
jag lyssnar på min favvolåt bella's lullaby (har lyssant på den i en timme nu)
&fått så många (många för mej) kommentarer, det är jättekul att läsa!
&så har jag fått både mejl, kommentarer&ett nytt blogginlägg att läsa
av moa jag blir så glad, varje gång!
tack moa!
nu ska jag till thilda med marika, ha en bra kväll!
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för dina kommentarer och mejl och inlägg! =) det är jätte roligt, särsklit att prata med någon som förstår och som är/har varit på ungefär samma ställe, inte någon som inte vet hur det är=)

2009-01-08 @ 19:08:43
Postat av: susan

hejhej kikar in.. tittar du på top modelz? isf..vem hejar du på :)?

2009-01-08 @ 21:33:00
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
Postat av: j

Ja, lite osmartare blir man nog, men oftast är det nog för att mattankarna tränger ut de smarta tankarna. När man sedan äter och släpper mer på kontrollen så blir man lika smart igen! :P



2009-01-09 @ 08:07:34
URL: http://medettlivavvikt.blogspot.com

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0