kom igen, peppa!

hej världen!
ingen bra blogguppdatering idag nej, håller
på med ett peppcollage. jag ska peppa
att bli fisk! tar en massa bilder ur gamla
tidningar på äckligt smala tjejer, bilder på mat, lite ord
&repotage om anorexi. vill försöka förstå hur allvarligt
anorexi är! har inte förstått det alls än, men jag
vill förstå. så jag slipper skratta bort det när jag pratar
om det med mina kompisar.
men det kändes så långt borta, allt med anorexi.
går ju bra med maten, har inte sond, ingen ångest, normalvikt.
allt sånt, så jag ska försöka påminna mej lite.
så att jag inte faller tillbaka när jag blir av med matprogrammet,
för det vill jag verkligen inte!!!!!!

läste ett repotage om en tjej som var 16 år när hon fick anorexi,
hon var lika lång som jag men dom sa att när hon vägde 47 led
hon av kraftig undervikt? =O
så hon skickades till en BUP mottagning (öppen vård) &fick ett
matschema (det fick jag med, men ville inte följa det)
&redan efter 2 veckor åt hon alla mål&kände sej frisk.
för mej lät det helt omöjligt, inte kan man väl bli frisk med hjälp
av BUP? bara av öppenvård? tyckte det lät helt sjukt,
men det är sant! en del hinner komma djupare in i anorexin
&en del hinner få hjälp fort. &så måste man ju vilja ha hjälp oxå.

nu ska jag fortsätta klippa&klistra, ni får nog se det sen!=)
(hittade föresten en jättebra rubrik, ätstörningshelvete)
xoxo, M

Kommentarer

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0