fredag

hej världen!
oyes, idag badade jag isvak !
först gick vi till Ursviken, små jobbigt eftersom man hade gymmpakläder oxå med sej...
haha, när vi gick förbi låg&mellanstadiets skolgård kom lillasyters kompisar fram&typ sa:
- Heeeeeeeeeej Moa, vart ska du ?
lite pinsamt, fast inte så värst, mest roligt.
sen blev det ju att byta om&stå&titta på alla andra,
dom flesta hoppade bara i&direkt upp i bastun....
jag hoppade i typ sist av alla, ganska hemkst eftersom alla sjuor var där, &det är inte lite
aja, vågade inte hoppa i så jag satt på kanten&hoppade.
det var inte SÅ kallt, men man fick ingen luft när man kom upp
&det kändes som repet runt magen satt skithårt !
sen hann man inte mycket mer, gick med mathilda tillbaka eftersom marika var sjuk, febran
vi fikade på vägen, sen hann vi ikapp oscar&elin...
när vi var vid Kamratvallen kom pappa&skjutsade hem mej&mathilda - elin hade redan blivit hämtad av sin pappa.
tog inga bilder, eftersom mobilen låg i ebba s ficka hela tiden !
kanske snor några av någon annan, så det kommer säkert sen !

det blev inget Lycksele den hära helgen heller, marika har feber&saras mamma hade magsjuka igår
nästa helg ?
om jag, lillasyster&marika vill hoppa över övernattning med dansgruppen !

igår bakade jag&småsyskon chokladdrömmar, recept :
> 100g smör
> 3dl socker
> 2tsk vaniljsocker
röres ^
> 1dl majsolja
> 1tsk hjortronsalt
> 2msk kakao
> 4½ dl vetemjöl
rulla till bollar, in i ungnen 150grader i 20 min
ca 50st


image5

xoxo, M

Kommentarer

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0