gällivare

hej världen!
nu är jag hemma igen,
jag har haft jättekul ! jag lovar.
jag, emmy&mette + mettes pappa for på torsdagen iväg till Gällivare, jag tog ledigt sista 1½ lektionerna.
vi hann inte göra så mycket då, mest packa upp&se film, IcePrincess såg vi :
engelska !
den var bra, verkligen !
sen på fredagen var mette i skolan så jag&emmy var hemma själva.
men vid 10 kom mette hem, hon hade håltimme så vi hjälpte henne dem att göra en björk, vi hade
lite små problem; hur ser en björk ut ?
men det löste sej, den blev VACKER - oja !image27
emmy&hennes älskade pennor.

vi gjorde hamburgare, lika som kvällen innan,
när mette kom hem for vi in till stan, eller stan&stan - det var inte stort, med Ebbe, deras hund
&skulle träffa sofia + att vi gick in på ICA&köpte choklad&sånna dära godisar
dom dära i olika färger&choklad inuti, jag vet inte vad dom heter -
vi skulle göra muffins =)
vi gick runt ett tag, jag, mette&emmy medans sofia åt.
efter att hon hade ätit klart fot vi då hem till mette&bakade muffins, dom blev bra,
spec dom bruna med choklad i !
samtidigt som mufffinsarna var inne i ugnen satt sofia&filmade - samtidigt som mette sjöng opera !
just ja, mette&sofias konståkningstränare var där oxå + hennes son&sofias pappa.
konståknigstränarn är ryska så hon snackade inget svenska, bara engelska - så det blev att prata
svengelska mest hela helgen.image29
Em nördar HittaNemo.
vi spela HittaNemo på Playstation oxå, det var superkul - mycket skratt blev det !image28
mette&sofia, ni är övergulliga !
till middag åt vi älgrumpa, ganska gott - men kallt !!!
gaaah, jag har sämst minne; jag kommer inte ihåg mer den kvällen bara att vi såg film&att mette
somnade&att vi andra halv sov hela filmen. !
på morgonen efter blev det mumsimumsi frukost&sen SLALOM !!!!!!
jippie !
mette&sofia åkte snowbord&jag&emmy slalom, vi åkte mest i dom minsta backarna&Soldalen
plus 2åk i störtloppsbakcen, men bara halva backen (A)
kul, oja !
sen bastade vi, det var varmt !
vi hann inte mycket mera den kvällen, eller jag, sofia&emmy låg&pratde superlänge
, &sofia satt & smsade med emmys ex, han gillar henne fortfarande - verkligen supergulligt !
sen blev det upp SUPERTIDIGT, tåget gick 09.49 !
vi satt där i tåget, jag&Em till 13.30 - booooooring.image30

tack tjejer, jag har haft jättekul ! &det blev inte lite skratt =D
+ en massa hamuburgare, 4st !

xoxo, M


Kommentarer

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0