jag tyckte jag var duktig

hej världen!
jag har just varit riktigt duktig.
ett hårt slag i magen för anorexin.
1 - 0 till moa.
gissa vad jag gjorde?
jag gömde först en rätt så stor bit macka i fickan
när mamma gick därifrån i typ två sekunder.
sen ångrade jag mej, smsade min "biokompis" som oxå
satt&åt då &frågade vad jag skulle göra.
-ta fram den & visa hur duktig du är!
så jag gjorde det.
när båda mackorna var slut&det bara var lite jucie kvar,
då tog jag fram den. ur fickan. &åt den.
på riktigt, det är inte låtsas. jag åt den.
&jag är riktigt riktigt riktigt stolt över mej själv.
även om inte mamma eller pappa sa något om det,
jag tror inte dom märkte det. men jag gjorde det.
&jag vet att jag gjorde det. det är det viktiga.

det läskiga var varför jag gjorde det. det var typ svin länge
sen jag stoppade något i fickorna&gömde bort det.
typ 2 veckor sen. fast då hittade pappa det.
men nu behövde jag aldrig gömma det!=)

innan jag började skriva hade jag faktist lite ångest,
varför jag inte bara kunde gömma den?
men nu, när jag strax ska trycka på publicera, efter att ha
skrivit vad som har hänt ikväll, är jag bara riktigt stolt!


min lunch första skoldagen i åttan.
jag åt lite potatismos, sen var jag "mätt"


okej, ikväll har jag varit med marika&mathilda. först en liten
stund här, marika ströp mej under täcket,
sen hos mathilda en liten stund. vi sminkade varandra
såå vackert!
&jag glömde faktist bort tiden! =o
jag har länge länge haft stenkoll på vad klockan var,
både i somras, så jag kunde bestämma långt innan
vad jag skulle äta&inte. &vid sondningarna så jag kunde förbereda
mej både för att klara det&för hur jag skulle göra för att slippa.
&så nu, när jag ska äta för att inte komma för sent.
men idag var det nära ögat, halv nio fick jag skynda mej hem&fika.
och ärligt talat tror jag att det oxå var ett litet steg bort från anorexin.
jag tycker jag gör framsteg varje dag. det är nog för att jag har besämt mej.
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åt du bara de däri åttan?

2008-12-04 @ 15:10:21
URL: http://jennyaaa.blogg.se/
Postat av: matilda

Hej, jag vill bara säga att jag tycker att det är tråkigt att du har anorexia, men att du är förbannat stark som håller på att bli frisk igen. Hoppas allt går bra, och att du snart mår som förut.

Lycka till! :)



Du kanske inte vet vem jag är men jag går i nian på din skola, Om du nu fortfarande går på Örjans..

2008-12-04 @ 16:19:27
Postat av: morgondis

Bravo! U go girl! Du är så bra på att kämpa, var riktigt stolt över dig själv! Krmar

2008-12-05 @ 06:57:31
URL: http://anorexiochjag.bloggproffs.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0