om jag kunde drömma

hej världen!
eller kunde sova.
har inte sovit mke inatt, kunde inte somna igårkväll.
först låg jag&läste "om jag kunde drömma" &jag blve trött, men
jag kunde verkligen inte somna. fast när jag somnade
sov jag tungt. men det är så jobbigt,
för jag behöver ju som sömnen mer än dom flesta (förlåt!)
eftersom jag ska kömpa mej igenom 6 måltider varje dag.
&kanske lite jobbiga saker däremellan, &vardagliga saker
som alla gör. är med kompisar, går i skolan osv.
fast riktigt så jobbigt är det inte längre, men iblan blire
att jag bara sitter&tänker. igår var det om den dagen jag blev inlagd.
jag har inget bättre för mej att skriva, så jag kan berätta:

jag bodde hos mormor&morfar då. den 21 augusti.
jag tror inte att jag åt frukost, jag visste att jag skulle på bup senare
&kände mej inte heltänd på det. (det blir ofta så, det är jobbigare
att äta dom dagar man ska på bup & väga sej)
jag gick skola till lunch, jag drack lite vatten till lunch, 
sa att jag skulle äta hos mormor, men till mormor sa jag att jag skulle
äta på skolan. när jag cyklade hem cyklade jag lite runt tills mormor ringde
&sa att jag skulle skynda mej lite. väl på bup vågde jag mej, tog puls,
och blodtryck. sen fick jag sitta&läsa massa dåliga tidningar,
sen när dom sa att dom tänkte lägga in mej blev jag jättearg, skrek
att jag inte skulle det osv. dom ville skjutsa ut mej till bilen med en kontorsstol?
men jag vägrade, så jag tror dom släpade ut mej till farmor&farfars bil.
men jag vägrade, typ satt där inne&slogs för att komma ut. dom sa att dom tänkte ringa efter
polisen&när dom kom så gick jag själv till polisbilen, vågade
typ inte gå emot dom. (haha, fegis!)
jag vägrade prata med poliserna, eller jag pratade inte med någon.
jag satt mest&var orolig över att någon jag kände skulle
åka förbi&se mej sitta där. poliskvinnan som satt med mej där bak
hade oxå haft anorexi. eller både anorexi&bulimi. men jag brydde mej inte alls.
på avdelningen tittade jag bara ner i marken typ,
annika jobbade kommer jag ihåg.
jag fick
först sitta i ett rum&dom pratade, kommer inte ihåg om vad.
sen fick jag väga mej igen, men nu testade dom mina reflexer&så oxå.
sen vare meningen att jag skulle äta kvällsfika, 2 mackor & ett glas apelsinjucie&ett glas äppel.
vägrade, satt bara och läste olika annonser på brickan.
sen fick jag gå&lägga mej, dom kom in efter en stund &sa att jag skulle sätta sond.
jag ville inte, låg bara kvar&kämpade emot när dom drog ur mej ur sängen.
då gick dom, kom tillbaka lite senare&sa att jag skulle sätta sond imorgon,
eftersom det hade hänt så mycket den dagen. jag somnade med kläder.

igentligen så äre mest typ en dimma den dagen, 
fattar inte hure kunde hända. jag visste inte vad sond var, men vägrade endå.
igentligen äre här nog inte så kule att läsa, men jag var tvungen att få det
ur mina tankar...

jag fick sluta med lactulos idag! ska börja ta det varannan dag i kanske 2 veckor,
&sen sluta helt. fast jag ska börja om igen om det blir något fel.
det är skönt! jag hatade lactulosen, smakade socker&jag gillar inte socker.
&så fick jag ett glas drickyouhurt till mellis. &aprikoser, det var faktist
gott så jag ska nog fortsätta med det.
xoxo, M


                        

Kommentarer
Postat av: Emma Gynning

Ja det är super gott!



Allt bra?

2008-12-29 @ 10:44:44
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Då får du en till kommentar bara för det! hi hi



Kram på dig

2008-12-29 @ 13:05:11
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: OSCAAAR,

Haha, det va faktist lite intressant att läsa om det, även fass jag har hört/läst det itidigare men ;P

2008-12-29 @ 13:20:14
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: OSCAAAR,

sv: ja, men du måste erkänna att katta har mkt fördommar ?, och att jag klagar på henne det vet jag, men hon klagar på mej också.

Och vem klagar jag på annars ?

2008-12-29 @ 13:22:05
URL: http://oscaaarp.blogg.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0