första veckan,

hej världen!
okej, jag hann bara skriva om typ 2 första dagarna va?
iaf, första helgen var jag ensam på avdelningen, dom två andra var hemma
på permis, jag kommer inte ihåg så mycket jag sov mest hela tiden,
bara att jag inte fick gå på toa själv eller duscha utan att dörren inte var
låst&det stod nån utanför, inte för att jag ville vara själv en enda sekund,
jag mådde så dåligt, eller jag grät aldrig eller skrek eller nånting,
hjärnan hade slagit av den funktionen, det var först efter kanske en vecka
som jag grät &så igen. men nu ligger jag mest hela dagarna
och gråter&saknar alla där hemma. haha, jag är ganska ego, jag gråter typ
för att jag tycker så synd om mej själv (A)
på söndags kvällen kom mamma, fanny, josef&filippa, dom tyckte slangen såg
konstig ut&en som jobbar här visade hur den såg ut inuti magen&
hur det blev om man sondade för snabbt, det tyckte dom var kul.
vi spelade lite spel&byggde lite pussel, men när dom for var jag endå
helt slut, andra gången dom kom kunde vi iaf busa omkring osv.
på måndagen fick jag fara till umedalen&ha skola med en lärare,
det var jätteskönt att få göra nånting annat än att bara ligga i ängen&sova hela tiden.
på kvällen kom sara&madde, det var jätteroligt, vi spelade spel osv,
dessutom fick jag presenter=) två nagellack, två ögonskuggor&en eyeliner.
jag sa hejdå till sara, som har farit bort nu. (www.juuuuul.blogg.se )
jag kommer inte ihåg så mycket från tisdag, onsdag eller torsdag, bara att jag pysslade
lite grann (A)
på torsdagskvällen kom det hit en ny tjej (jag vill inte säga vad hon heter, det bestämmer hon
själv om hon vill att alla ska veta det)
jag har träffat henne förut, eftersom hon går i samma klass som sara&madde,
vi har dessutom spelat fotboll mot varandra för några veckor sen,
dom vann på straffar.
nån gång under den andra veckan började jag sonda själv,
det gick jättelätt första dagarna (i huvudet, själva sondnäringe n är jättetrög att få in i
den lilla slangen) men efter några dagar började det bli jobbigt att måsta göra det själv,
men när mamma eller pappa fick sonda åt mej blev det miljarder
gånger jobbigare,
&på onsdagen fick jag väga mej, det var jobbigt.
när jag kom ville jag bara bort därifrån, jag tänkte att om jag bara äter&går upp i
vikt då behöver jag inte vara här!
jag hade tänkt gå&käka frukt mest hela tiden osv, men när jag hade
vägt mej&sett hur mycket jag faktist hade gått upp ändarade jag mej.
såklart att jag vill gå upp så jag får komma härifrån, men det är superjobbigt att titta på
vågen varje vecka&se att nu har jag gått upp ÄNNU mer.
på onsdagar har dom dessutom behnadlingkonferancer där dom bestämmer
om man får fara hem över helgen osv, jag hade frågat om jag fick det,
både jenny&katta fyllde ju år däromkring, det fick jag inte.
dom bestämde oxå att jag bara behövde ta blodtryck&puls 1 gång/dag, tidigare var dej 3ggr/dag.

nu orkar jag inte skriva mer, jag kommer inte ihåg så värst mycket igentligen.

just nu är jag i en lägenhet (skrev jag det?)
med mamma och pappa, två stycken som jobbar kommer lite då&då över dan,
det är jättejobbigt, speciellt sondningarna, när det inte sitter nån med
på vilan när dte blir sådär extra svårt.
igår kväll blev det jättejobbigt, jag drog ut 3 sondar&stoppade in nya hela tiden, 
till slut fick endå mamma sonda, men det kändes som huvudet skulle
explodera, alla tankar som far igenom huvudet&säger att såhär ska jag inte
göra igentligen, jag vill ju inte ha mat! 
men tydligen tyckte mamma&pappa att jag var duktig, så idag var vi på stan
en tvärt, jag fick ett par gråa strumpbyxor från gina tricot,
sånna här härliga tjocka med små mönster i. mumma!
xoxo, M

svar på kommentar: jag vill inte säga hur mycket jag väger nu eller när jag
kom in, men jag säger så här: jag är ca 164, 5cm lång&när jag kom
in hade jag ett BMI på ca 14

Kommentarer
Postat av: Emma

asså , stackars dej ! =( ,

2008-09-30 @ 17:48:40
URL: http://emaap.blogg.se/
Postat av: sara

lilla gumman ! jag fattar inte att du klarar det så bra som du gör ! öven om jag inte vet hur det är så är jag säker på att jag inte hade klarat det.



idag på kören sjöng vi en sång och då kom jag att tänka på dig.

jag vet inte om du har hört den. men det är i alla fall en sarek låt. den där;

Men om du tappar modet och faller ner på knä kan du vila här hos mig, som en klippa i stormen att luta dig mot och jag sviker aldrig dej.

Jag ska följa dig genom eld och vatten över land och hav. Över land och hav. Jag ska älska dig tills hjärtat slutar slå.



Jag älskar dej!

<3

2008-09-30 @ 18:09:04
URL: http://juuuuul.blogg.se/
Postat av: sigrid

lilla hjärtat!

Ibland när jagläser hur du har det och hur du mår så kommer ett par tårar nerför kinden. Jag önskar så att du slapp ha det så svårt, att alla tunga tankar kunde lätta och fladdra iväg som en fågelsvärm!

Jag blir glad av att se dina vänners svar, att de peppar dig!

jag önskar dig allt gott!

kram

2008-10-18 @ 18:46:33

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0