anorektiker

anorektiker är modiga.
du tycker vi är knäppa i huvudet, vem vill se ut som ett
vandrande skelett lixom? men tänk efter:
- vågar du skrika, vägra, sparka, slå en helt okänd person
för att du inte vill ha tex mat?
- vågar du somna på kvällen när du mycket väl vet att
ditt hjärta kan sluta slå och det här är det sista du ser av jorden?
- vågar du vägrar nånting livsviktigt, för att din "dröm" ska gå i uppfyllelse?
- vågar du ta kontakt med någon, för att få hjälp?
- vågar du ta det första steget, den första tuggan, den som "kommer göra
dig tjock och frisk"?
- vågar du kämpa mot nånting du levt för en lång tid?


(google)

nej, jag tror inte det. det gör anorektiker, dagligen.
vågar du, utöver det andra, av någon du känner,
någon du faktist träffar ibland, be om hjälp, be att få prata med,
be att få stöd av?
det är det som gör anorektiker modiga.
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh ja, de andra hade också intressanta svar! vi svarade på de där frågorna hela kvällen, intervjuade och ledd av en programledare:) riktigt nice! skriver mer om det imorgon:)

2009-02-12 @ 22:11:12
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: OSCAAAR,

Det kanske är modigt men.. inget som är speciellt smart. Eller det är hemskt.

2009-02-12 @ 22:30:08
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Karasu

Det är inte så speciellt modigt... Det är modigare att kunna gå ut och vara helt nöjd med sig själv och kunna säga att jag duger som jag är .. Anorektiker är ju desperat med att kunna vara smal så dom gör vad som helst för att inte äta.. Så inget av det är så speciellt modigt enligt min åsikt

2009-02-13 @ 17:09:28
URL: http://zorrosdream.blogg.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0