bästa vän

igentligen, vad är en bästa vän?
är det en som man kan berätta allt man tänker för?
och man vet att det stannar där?
eller är det någon som man bara kan vara med, som bara vara.
man gör nånting, pratar bara ytligt men mår bra med?
eller kanske någon som man delar samma humor med?
som man kan skratta ihjäl sig med?

alla har ju olika "sorts" vänner. jag och emmy tex, vi har varit
bästa kompisar sen vi typ föddes. med henne kan jag prata
om allt. samtidigt som jag har otroligt kul med henne!
vi delar det mesta, intressen, humor, ni vet allt.
jag och marika har jättekul tillsammans,
vi skrattar åt allt. ibland har vi lite "djupa" samtal, men med
marikafika kan man alltid skratta :)
med sara kan jag verkligen göra vad jag vill,
vi hittar på det mesta. samtidigt som hon alltid finns där. alltid.
jag och lisa kanske inte är bästa vänner, men vi pratar väldigt mycket,
inte bara om anorexi och kalorier
som dom flesta verkar tro, oxå om vanliga saker. som vad vi gör,
vad vi tänker, vad vi har på oss typ. det är oxå bra!

man kan verkligen ha en miljon olika vänner, och man är olika
med alla! men vad är en riktigt vän?
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: OSCAAAR,

Bara man kan vara sej själv, det är det viktigaste.

Med en bästa vän ska man inte behöva vara nån annan för att bli accepterad, då kan man få en bättre vän !

2009-02-23 @ 21:35:53
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ett bra talesätt är det här:

En riktig vän är den som vet allt om en, och fortfarande tycker om en.



Med mina bästa vänner kan jag vara mig själv och kan prata om allt, stort och smått, ytligt och djupt.

2009-02-23 @ 21:53:37
Postat av: emelieee

sv: ja tack! :)<3

2009-02-23 @ 23:17:19
URL: http://elahti.blogg.se/
Postat av: Karasu

Nån som man har känt as längeeeeeeeeeee........eeee.eee annars räknas det inte som bästavänner . .. . . ..

Så typ det är som att Nicke är min bästa vän för jag har känt han as lääääääääängeee

2009-02-24 @ 15:01:10
URL: http://coolavi.blogg.se/
Postat av: sara

tja, jag är inte olika med mina bästa vänner, typ du madde och moaS. men jag är annorlunda när jag bara är med er och när jag typ är i skolan. det har jag märkt. och så märker jag rätt ofta att ni (kanske inte du, eftersom jag aldrig träffar dej i typ skolan) är annorluna på samma sätt som jag.

så det är nog rätt så viktigt att ha en eller flera "bästa vänner" som man kan vara siug själv med utan att vara rädd för att göra bort sej mm. :)

2009-02-24 @ 15:04:31
URL: http://juuuuul.blogg.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0