svar!

Några frågor fick jag ju i alla fall, här är svaren:

bella: Vilken av twilight serien tycker du e bäst?

åh, den var jättesvår! Om jag kunde drömma är ju
helt underbar, allt är frid och fröjd osv. När jag hör din
röst är ju oxå bra, man måste läsa den direkt, för att veta
hur det går. Ljudet av ditt hjärta var lite som första boken,
fast jag satt mest och väntade på Bellas förvandling (A)

 jezzo: - vad utlöste din anorexi ?

- Hur har din omgivning bemött dej ?

- hur mår du idag jämfört när anorexin började

- jag har ingen aning faktist, jag hade lite matångest
i början på 2008, sen slutade jag med godis och annat
onyttigt, men började igen. och så hux flux åt jag knappt.
- jag har fått jätte mycket hjälp, av dom flesta.
oftast har jag ju inte velat ha den men.
- ungefär samma tror jag. jag vet ju inte när
den började riktigt så.

felicia: Hur klarade du av att gå ner i vikt, altså hur motstod du maten?

den var knepig. kanske tanken på att jag skulle bli smal?
oftast var det nog för att visa att jag kunde,
jag kan skippa maten. fast ofta åt jag nog "för mycket".

oscar: Vad tycker du om min blogg ? ÄRLIT

Vem är din favorit i desperate housewives ?

Är det irriterande när jag frågar saker hela tiden ?

Stör mina pepptal dej bara eller hjälper det överhuvudtaget ?

Vem är snyggast i hela 8an ?

Varför började du blogga ?

Vilken blogg är bättre ? min eller kissies ?

Hund eller katt ?

Favoritdjur ?

Hårspray eller mousse ?

Brukar du räkna kalorier, fortfarande ?

Vem är äldst i din släkt ?

Vad har ni för märke på tvålen på toan ?

Hur ofta kissar du, ungefär ?

- jag gillar den väl, jag läser den ju. :)
du gör den som intressant fast det inte händer så
mycket i ditt liv som du kan skriva på bloggen, så det gör den ju bra!

- haha, Mike! jag typ gråter så fort någon säger nått om han (A)

- haha nej, det är kul att vara mvgbarn inom nått ämne :)

- haha, det hjälper kanske inte, men jag blir glad av det!
- haha, inga kommentarer.

- för att... sara gjorde det?

- DIN!

- båda, det går inte att välja :)

- kanske... inte fåglar i alla fall, dom är läskiga,
ingen aning faktist!

- haha, jag har mousse vissa dagar och ibland hårspray,
men jag tycker hårspray är bättre.

- nej, jag har nog igentligen aldrig gjort det.
i somras jämförde jag mest, typ mjölk har 45, jucie 50, då tar
jag mjölk. fast jag kan ju en miljard kaloriinnehåll, så om du frågar
hur många kalorier min mat har i sig kan jag räkna ut det!

- haha, no idea.

- från Euroshopper, med smak/lukt av mango - papaya.

- jadu oscar, 3 ggr/dag kanske?

nea: Hur mycket är det lättaste du vägt, samt tyngsta?
Och vad väger du just nu?

det minsta jag har vägt har jag inte tänk säga, det kan
vara triggande. tyngsta tror jag är det jag väger nu,
och det har jag ingen koll på. kollar aldrig när jag väger
mig på BUP. men normalvikt i alla fall :)

marika: vilken färg har du på sockarna nu? ;);););)
tycker du att det vi har gjort mot dig har varit bra eller dåligt? (när vi har försökt hjälpa dig)
om du fattar frågan :P

- ljusgråa :) :) :) :) 

 - jag vet inte, från början tjatade nu ju bara, det var triggande
för mig. sen, när jag kom hem har ni väl inte sagt
så mycket, så. fast det har varit jättemega bra att ni har stannat,
att ni fortfarande vill vara med mig!

alexandra: Hur, när och varför fick du anorexi?

slutet på vintern/våren -08 började jag äta mindre,
jag vet inte varför.

leonora: Hur mådde du när allt var som värst?

UNDERBART! det låter säkert helt sjukt, men jag hade
ju kämpat för det där så länge. att bli smal. jag hade inte ångest,
jag åt ju knappt. det enda var väl att jag inte fick träna, men
det var ingen stor grej.

L: Hur mkt väger du?

jag vet inte, brukar aldrig kolla :)

n: vad tror du kommer vara för plagg som används mest i vår?

åh, jag vill bo i södra sverige där man kan gå omkring i ljusa,
nötta shorts hela våren. här uppe i norrland hade jag väl tänkt
nörda skinnjackan, lilla söta väskan och tunika.

johanna: hur länge har du haft aneroxia och vad för hjälp har du fått i kampen mot den?

snart 1 år. eller jag fick diagnosen i somras, haha, jag visste
inte att jag räknades som anorektiker förrän läraren på avdelningen
sa det!
jag går på BUP men jag tycker inte dom har hjälpt mig nånting,
varken här eller i Umeå. bara genom att gå upp i vikt,.

linda: vad gör du på fritiden?

dansar 1 gång/vecka, plus nu blir det lite till
med några andra tjejer. och pluggar, känns som om jag pluggar
hela tiden!

ester: - Vad var det som utlöstedin anorexi? Vilka orsaker?
- Hur gammal var du när du fick sjukdomen? (Och hur gammal är du nu?)
- Hur ser du på dig själv idag jämfört med när du fick anorexi (om det har blivit bättre)?
- Hur har din omgivning bemött dig? Känner du att du har fått mycket stöd?

- ingen aning, det var i alla fall inte någon som sa nånting, det vet jag!

- 13, 14 är jag nu, fyllde när jag var inlagd. (kul födelsedag?)

- jag ser mig mer som normal, typ. jag är ju inte friskförklarad,
men jag tänker väl på samma sätt om för 2 år sen.

- massa stöd! hela tiden, lärarna sitter med mig vid lucnhen (eller ja,
dom ska börja göra det) mina föräldrar hjälper mig, mina kompisar
får mig att kämpa.

elina: Om du var tvungen att byta namn, vilket skulle du välja?
Om du visste att du skulle dö i morgon vad skulle du då göra sista dagen?

haha oj, kanske.... åh, så svårt! ett fint namn, som elina tex,
det är fint!

bara krama alla jag känner, sälja alla obetydliga saker
och skänka pengar till typ rädda barnen, :)

fröken elin: kan du stå på händer?

haha nej. :)

maria: ditt bästa minne med familjen ? :)

kanske, nån semester?

medina: Hur mår du? :)

jättebra just nu, har så många roliga frågor att svara på :D

nikolina: hur mycket väger du? om du har anorexi ?:)

vet inte :)
jo, jag är inte friskförklarad, men vill gärna tänka mig
själv som frisk.

Malin: Hur lång är du?
HUr gammal e du?
har du ngn pojkvän just nu ? :)

164,5 cm.
14 :)
haha nej,

mandy: fråga 1. Hur lång tid tar du på dig för att fixa fig inför en skoldag?

Fråga 2. Favoritplagg?

Fråga 3. Vilken smak på te är godast tycker du?

1. oj, vaknar vid 20 över, fikar en kvart, så kanske 30 minuter,
om jag har lagt fram kläder dagen före.

2. min vita t-shirt från Lindex tror jag.

eller nån av mina cardigans. eller dom stentvättade
jeansleggingsen från Vero Moda.

3. kanske, Hawaii? det är det enda jag kan komma på nu (A)

eveline: favoritblogg?

http://doden.blogg.se/

linda: hur mår du idag jämfört med när anoerxian bröt ut?

jag vet inte, eftersom jag inte vet just precis när det började.

mikaela: ååå älskar twilight e det den bästa film du ha sett??

har du anorexia nu?

oja, LÄTT den bästa film jag sett!
ja, tyvärr.

mado: Vad ä det som får dig att gilla twilight så mycket?

jag vet faktist inte, den är ju inte verklig eller så, men när man ser
filmen tror jag verkligen på att vampyrer finns!

Rebecca: hur smal är du runt midjan ?
hur mkt äter du per dag ?
hur mkt ''läkarbesök'' gör du nu när du har anorexia ?
och vrf syns det inte att du har anorexia ?
hur känner man säg ?
hur mår du ?

jag vet inte, jag har aldrig mätat.

efter matprogrammet:
frukost: 2 dl mjölk, 1 dl flingor, 2 mackor med smör och pålägg.
fmdryck: 2 glas dryck/en banan + dricka(jag har igentligen tagit bort fmdrycken)
lunch: 1 portion mat och 1 glas mjölk
emdrycK: 2 glas dryck/en banan och 1 glas dryck
middag: 1 portion mat och mjölk.
kvällsfika: 2 mackor med smör och pålägg, 2 glas dryck.

nu går jag 1 gång/månad hos bup och väger mig + en gång i veckan
till kuratorn. i somras tror jag jag var där 2 ggr/vecka + några gånger till
en psykolog.

jag är normalviktig och mår bra, nästan frisk, det är nog därför!

när man äter har man otrolig ångest, man känne sig tjock och äcklig,
man vill dö, man känner sig värdelös, jag vet inte hur man ska förklara,
man känner sig hemsk. man har inge ´n lust tt leva om man inte får vara smal osv.

josephine: hur mkt väger du?

jag vet inte, eftersom jag aldrig kollar.

alec: hur började din anorexi?

jag vet inte, jag började bara äta mindre, kompisarna
tjatade, jag åt mindre, dom gick till kuratorn, mamma och pappa ringde
bup, jag skulle visa att jag inte behöver äta och helt plötsligt låg jag
på en sluten avdelningen med sond.

evelina: Hur länge har du haft anorexi?

snart ett år, men jag är så otrolitg less!
det är ett helvete.

sandra: Hur lite har du vägt när du vägt som minst?

ett bmi på ~14. normalt för en 13-14 åring är mellan 18 och 20.

eva: Vill du bli frisk och hur ska du gå till väga?!

jag vill verkligen bli frisk, jag vill leva som alla andra.
jag äter, jag tänker inte så mycket och så.
helt ärligt så vet jag inte hur man blir frisk på ett
annat sätt än att äta.

trixie: Hur länge har du haft anorexi och hur är
 det att leva med? Hur tänker man när man är anorektiker?

snart 1 år sen jag började, diagnosen fick jag som sagt i augusti.
det är ett helvete, man blir osocial, går in i sig själv och bara tänker
på mat och träning. och så ljuger man, hela tiden. fast oftast
så är det ingen som tror på en.

mamma: Vad tycker du är det bästa dina
 föräldrar skulle kunna göra för att du ska må bra?

Vad längtar du att få göra?

ineg aning :)
vara frisk, vara normal.

bella: Jag tycker du verkar vara en tjej som vekligen
 kämpar, jag tycker det är jättebra av dig att kunna skriva fr
itt om det. Hur mår du egentligen nu och hur länge har du haft anorexi?
Jag ser att du gillar Twilight, det gör jag med, jag är v
erkligen helt besatt!! Har du läst alla böcker? De är super bra!!

Jag mår faktist jättebra nu, även om jag äter och så.
jag har inte ångest eller typ självmordstankar osv.
snart ett år.
japp, allihopa. eller inte breaking dawn, men snart
kommer den ju ut på svenska, längtar!

M: Var kommer glass-såsen ifrån?
( den som du brukar ha med på bild ibland)

thihi, mamma och pappa länner några som har en resturang
så dom beställde en sån där nougatsås med dom, :)

tack för alla frågor, nu ska jag med oscar och fia till kamelryggen,
ha en bra dag! :)
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Alshammar - Fashion Lifestyle

sv: vad kul att du hittade tilbaka och jag är glad att du uppskattar det jag skriver :)

ha en fin kväll!

2009-03-04 @ 15:53:37
URL: http://halshammar.se
Postat av: OSCAAAR,

sv: haha, varför gick du inte in tidigare ?:O

2009-03-04 @ 16:59:08
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Elina

Åh :) Tack! Kul att du fick så många frågor ;)

2009-03-04 @ 17:04:59
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Mado

Bra svar :)

2009-03-04 @ 17:13:12
URL: http://mmaddee.blogg.se/
Postat av: Rebecca

tack för svaren :)

2009-03-04 @ 17:13:31
URL: http://http:/beccasj.blogg.se
Postat av: OSCAAAR,

sv: haha okej.



minneskort läsaren är borta:OOOOOO

2009-03-04 @ 17:19:25
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Malin ´

Åh va mysigt det var att läsa dom ;D tack så mkt för svaren! :)

2009-03-04 @ 17:20:52
URL: http://reegndroppe.blogg.se/
Postat av: Mandy

bra svar! Gör du då?

2009-03-04 @ 19:39:38
URL: http://amandarieem.blogg.se/new
Postat av: FELICIA

Tacmk för bra svar ^^ <3

2009-03-04 @ 20:53:50
URL: http://fellann.blogg.se/
Postat av: Nikolina

roligt o veta mer om dig :)

2009-03-04 @ 21:47:10
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Luby

efter matprogrammet:

frukost: 2 dl mjölk, 1 dl flingor, 2 mackor med smör och pålägg.

fmdryck: 2 glas dryck/en banan + dricka(jag har igentligen tagit bort fmdrycken)

lunch: 1 portion mat och 1 glas mjölk

emdrycK: 2 glas dryck/en banan och 1 glas dryck

middag: 1 portion mat och mjölk.

kvällsfika: 2 mackor med smör och pålägg, 2 glas dryck.





hahaa precis det matschemat man har när man är inlagd på bup (har var tinlagd tre gånger) dock itne för anorexia utan självskadebeteende och självmordstankar

2009-03-04 @ 22:28:46
URL: http://buckwheat.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tänker på dej med! ;) Kram!

2009-03-04 @ 22:41:56
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: sara

hallå?! du hade väl din blogg före mig? (A) ^^

2009-03-05 @ 12:30:36
URL: http://juuuuul.blogg.se/
Postat av: Maria

Hur har du klarat att hålla dig borta från fjärde boken; Breaking Dawn, den är ju bäst i hela serien (på delad plats med Om jag kunde drömma) :D

2009-03-05 @ 15:53:09
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: mikaela

tack för svaren.. tråkigt det me anorexian hoppas du blir bättre fort och snart :)..

kram

2009-03-07 @ 17:10:26
URL: http://mikkan4.blogg.se/

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0