det värsta utav allt.

hej världen!
ja, ni känner säkert till dom flesta saker som händer med
kroppen när man är i svält.

- man fryser oändligt mycket.
- man tappar hår.
- naglarna blir sköra.
- man slutar växa.
- mensen försvinner.
- man är ofta yr, lågt blodtryck.
- man får vita läppar, ljus hy och blåa händer, fötter.
- man får lätt blåmärken, man behöver bara stöta i en stol för att få ett enormt stort
blått märke.

det är bara några av massor. en av dom är oxå att man får låg puls, hjärtat
orkar inte slå lika många gånger som det ska. (tror pulsen ska ligga
mellan 60 - 70)
en del dör i förtid för att hjärtat är helt slut.
en av dom är den här tjejen.
jag har följt bloggen ett tag, hon som skrev kämpade verkligen. hårt.
men hjärtat var utpumpat, hon dog av hjärtstopp.
det är hemskt......
xoxo, M

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken ruskigt tragisk historia som är helt verklig och sann... anorexi är en grym sjukdom.

2009-02-03 @ 22:28:28

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0