lyxmiddag, inte ett dugg lättare

hej världen!
ja, som sagt så har jag varit&ätit på Ombord ikväll.
jag fick välja vad jag ville ha för mat, det är inte så ofta!
men jag tog marinerad kyckling&klyftpotatis, det var gott.
inte sådär som förut, när det mesta var gott&man hade favorit
matträtter. nu skulle jag helst bara skippa all mat...
det bra var att jag inte var tvungen att äta hela tallriken,
(ian gör enorma portioner!) &jag behövde bara dricka
ett glas. jag var lite orolig att jag skulle vara tvungen att dricka hela flaskan med dricka.
det gick faktist ganska bra, fast jag kände värsta pressen att jag
var tvungen att klara det. men det gick ju som endå...
fast lite dum kände jag mej när syskonen satt&åt efterrätt
&jag får inte ens typ smaka.
inte för att jag vill det, men jag vill kunna bestämma själv vad jag vill
äta&hur mycket osv...
eftermiddagsdrycken gick inte speciellt bra, jag drack allt utom typ
2 droppar, så det var jag tvungen att sonda. knäppt!
efteråt blev det helknäppt, jag vill bara leva som vanligt. utan
en massa ångest&en mamma&pappa som måste följa mej
var jag än ska. jag kunde inte ens fara till jenny&vara med henne&elin.
jag kan ju inte åka buss själv...

när vi var tillbaka från Ombord ringde jag thilda&marika &dom kom hit,
sen ringde vi elin men hon skulle vara hemma med hundarna,
&jag får inte vara hos någon utan att någon vuxen
är där... herregud vilket knäppt liv jag har!
iaf, marika&thilda såg på nått grejs som skulle vara  läskigt,
men jag var för feg för att kolla, jag tittade bara ibland =P
sen spelade vi Cluedo, gissa vem som vann? moi.
haha, dom for hem när jag skulle fika. klockan 9,
vi sköt det, eftersom middagen blev senare.

jag kände mej superstressad till kvällsfikat, ingen aning
om varför. men jag tror det var bra, för då tänkte jag
inte på dom äckliga smörklumparna som pappa
alltid lyckas göra när han gör mitt fika...
jaja, sluttjatat!
xoxo, M

Kommentarer

Vill du kommentera?:
Jag godkänner inte spamkommentarer

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag kommer se den)

Din blogg?: (om jag ska kunna kommentera tillbaka)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0